Bröst och ben

Det var länge sedan jag körde ett pass för bröst och ben så det var riktigt skönt att få det gjort. Passet var som vanligt jävligt tungt och i slutet så kände jag mig både illamående och yr. Tror det beror på all mjölksyra som bildas vid den hårda träningen. Nu en och en halv timme efter passet börjar jag känna mig normal igen, hehe.

Det var inte så mycket folk på gymmet i dag så jag funderar på om jag alltid ska köra veckans sista gympass på lördagar. Jag får testa en gång till och se om det är likadant då.

Armar och axlar

I dag körde jag armar och axlar på gymmet och det var grymt skönt kan jag lova. Det blev rejält pump i musklerna, nästan för mycket för det kändes som om musklerna skulle explodera under de sista repetitionerna.

En sak som jag undrade i dag var var allt folk håller hus. Visst det var ganska mycket folk som tränade men inte alls så många som för några veckor sedan. Kanske att det går någon influensa eller liknande. I så fall kan de hålla sig borta länge för jag vill inte bli smittad.

Då har jag varit där igen

Veckan har börjat bra med ett skönt gympass och jag körde mitt vanliga måndagspass med fokus på rygg och mage. Det var nära att jag skippade träningen för magen var lite uppblåst men som tur var så tog jag mig till gymmet ändå. När jag väl var på gymmet var magproblemen som bortblåsta så jag kunde träna på som vanligt. Och tur är väl det för att träna mage när magen är i olag är ingen hit.

Behöver tänka om kring kosthållningen

Jag har under en lång tid försökt att få i ordning på min kosthållning men den anfallsvinkel som jag haft har inte fungerat. Jag har haft lite allt eller inget tänk och det tröttnar jag på så snabbt. Därför har jag tänkt att attackera problemet på ett helt nytt sätt. Jag kommer också i fortsättningen räkna kalorier men nu i början kommer jag bara göra det varannan dag. Måndag, onsdag, fredag och söndag kommer bli de dagar då jag räknar kalorier. De andra dagarna kommer vara fria från kaloriräkning. Givetvis ska jag inte frossa dessa dagar men är jag hungrig så kommer jag att äta. Jag tror att detta upplägg kommer göra det lättare för mig att komma in i en hälsosam kosthållning igen för upplägget minimerar risken för att jag ska tröttna. När detta upplägget fungerar utan några problem kommer jag lägga till en dag med kaloriräkning och målet är att jag till slut ska äta bra varje dag.

Jag kommer se dessa ändringar som en nystart och därför har jag lagt upp färska siffror på viktsidan och måttsidan.

Länk till viktsidan.
Länk till måttsidan.

Tog en löprunda

Jag hade planerat att träna i dag och tiden sprang i väg lite så jag behövde köra ett pass som inte tog så lång tid. Därför blev det en löprunda. Jag sprang ett varv runt sommarhemskullen och det är en sträcka på en kilometer. I somras så sprang jag fem kilometer men nu orkade jag precis ett varv runt kullen. Att kondition är en färskvara har jag verkligen fått bevis på nu. Visst, att jag väger mer nu gör i och för sig sitt också men att konditionen har försämrats är det ingen tvivel på.

Garmin connect (för er som är intresserade av lite statistik på min träning)

Tränat i dag igen

Det blev en sväng till gymmet i dag också och jag körde armar och axlar. Det var inte lika mycket folk i dag så jag kunde köra rätt ordning på mina övningar och det var skönt.

Tyvärr så blev det inte som jag hoppades på så inga mer fria vikter kom det, utan det de gjorde om på gymmet var avdelningen för trx-banden, samt så flyttade de om maskinerna lite. Resultatet blev mycket bättre men jag hade hellre sett lite mer yta för fria vikter.

Gymmet

Jag var och tränade efter kursen i dag och jag körde rygg och mage. Det var ännu mer kaos i gymmet denna gången för det var massa folk som tränade, samt så höll de på att flytta om träningsmaskinerna. Jag tror de ska få in lite nya maskiner så det ska bli mycket intressant att se vad slutresultatet blir. Jag hoppas på mer yta för de fria vikterna. Håller tummarna 🙂

Armar och axlar

I dag var jag på gymmet igen och jag körde armar och axlar. Det blev ett bra pass men fick ändra ordningen på övningarna lite för att minimera kötiden vid de olika stationerna. Det var sjukt mycket folk och rena kaoset men så är det att träna vid 16-tiden. Saknar lugnet på dagtid måste jag erkänna. Men men ska jag träna så är den tiden det enda alternativet nu när jag går på utbildning på dagtid.

Tränat på gymmet

Det blev en sväng till gymmet efter kursen i dag och det var riktigt skönt att komma dit igen. Jag har ju varit lite lat den senaste tiden och det märks verkligen när jag tränar men framför allt på att kläderna har blivit så små. Alla mina kläder sitter som ormskinn just nu. Konstigt att de ska krympa bara för att jag latat mig lite 😉

Väskan som jag tränat mig till har äntligen kommit. Kravet var att jag skulle träna 20 pass under sommaren så skulle jag få en väska och det gjorde jag så nu har jag en ny träningsväska. Gratis är gott 🙂