Valborgs firande

Det blev en sväng till boulognerskogen här i Skövde för att titta på valborgsfirandet. Det var lite uppträdanden och lite tal och sist så tände de elden. Jag var där med Martin och det var trevligt. Kul att komma ut lite bland folk. Det var länge sedan jag var ute och firade valborg, tror det var runt 15 år sedan sist.

Varit och gymmat

Då var det första gympasset för veckan avklarat och i dag var det armar och mage på schemat. Jag kände mig lite svagare än normalt men samtidigt så fick jag bra pump i musklerna så det blev ett bra pass ändå.

Jag har börjat fundera på om jag skulle börja äta något direkt efter träningspassen för att få en bättre och snabbare återhämtning. Det som känns lättast är att äta en proteinbar. Med en sådan efter passet så behövs ingen förberedelse samt så är den lätt att ta med sig. Jag får kolla upp lite priser och se om det är värt det. Måste även kolla upp kaloriinnehållet så inte det blir för högt.

Rygg och axlar

Körde rygg och axlar på gymmet i dag och jag fortsatte att köra den excentriska fasen långsamt. Jag får riktigt bra kontakt med ryggen när jag kör på det sättet. Det bränner rejält i musklerna.

I går hade jag vilodag och det var nära att dieten sprack för jag hade ett grymt starkt sötsug hela dagen. Det blir alltid så när jag inte har så mycket att göra. Jag var tvungen att sätta igång och göra något på kvällen för att jag inte skulle falla dit och det fungerade som tur var.

Armar och mage

Jag körde armar och mage på gymmet i dag. Jag kom dit ganska sent så det var sjukt mycket folk som tränade. Det blir alltid lite jobbigare när det är mycket folk för det är vissa populära maskiner som alltid är upptagna och då är det svårt att få flyt i träningen. Jag föredrar helt klart att träna på dagtid för då brukar det inte vara så många som tränar och då slipper jag stå och vänta på att någon annan ska bli klar.

Viktresultat v.16

Det blev minus på vågen som tur var. Jag var lite orolig i går att jag skulle ha gått upp i vikt denna veckan p.g.a. torsdagens och fredagens frossande men så blev det inte som tur var. Jag hade lite ångest över frossandet och det kändes som om hela veckans kämpande var förstört så första tanken var att jag lika gärna kunde äta under lördagen också. Det var riktigt nära att det blev så men som tur var så lyckades jag hålla mig och det gjorde nog att det blev minus på vågen ändå.

Dieten har fungerat bra alla dagar utan de jag nämnde tidigare och träningen har också fungerat bra men fredagens gympass blev inte av så än så länge så är det ingen perfekt träningsvecka. Jag får se om jag hinner gå och träna det passet senare under dagen. Det hade varit skönt att få köra det men jag har lite annat att göra först så jag får se vad klockan blir.

Länk till viktsidan.
Länk till måttsidan.

Gjort bort mig igen

Hjärnan har än en gång spelat mig ett spratt. Jag hade som sagt en vilodag i torsdags och då fick jag för mig att jag skulle åka och köpa godis för det kan ju inte skada när det fungerat så bra den senaste tiden. Och mer fel än så kunde jag inte haft. För det första så tryckte jag i mig en massa onödiga kalorier under torsdagen och godiset gjorde att jag blev sjukt trött under fredagen och för det andra så blev magen totalkass under fredagen så mitt inplanerade gympass fick ställas in. Tänkte först bara byta ut det till en löprunda men jag var så trött att jag somnade ifrån det så det blev ingen träning alls den dagen. Problemen slutar inte där för på fredagskvällen så fick jag ett enormt sötsug igen så jag bakade maränger och rostade kikärter så där sprack dieten för den dagen också.

Att jag aldrig kan lära mig att överätning föder mer överätning. Det slår aldrig fel utan äter jag massa en dag så kommer jag ha sjukt svårt att äta normalt dagen efter igen. Nu gäller det att försöka göra det bästa av situationen och äta bra resten av helgen så jag förhoppningsvis får lite minus på vågen. Pallar inte att få plus igen.

Skön löprunda

Det blev en tur till pansarvallen i dag och där joggade jag 3,5 km spåret. Det gick klart mycket bättre denna gången än vad det gjorde sist för jag höll ett lägre och jämnare tempo vilket medförde att jag orkade jogga 3 km innan jag behövde börja gå. Det blev ungefär 50-100 meter som jag gick innan jag joggade den sista halvkilometern. Underlaget var lite torrare i dag men fortfarande ganska ojämnt och det gör det lite jobbigare men det stärker fotlederna lite bättre och det är ju bra.

Garmin connect (för er som är intresserade av lite statistik på min träning)