Årets första löpträning

Då var jag igång med konditionsträningen. Det blev en lugn start och det är det bästa om jag ska undvika skador. Jag började passet med en 40 minuters promenad som uppvärmning och sedan joggade jag i lugnt tempo i 7 minuter och sist så varvade jag ner med en 15 minuters promenad. Det var kanske inte så mycket löpning men benen blev bra möra ändå. Det blir ju en helt annan belastning mot styrketräningen som jag är van vid. Jag har bra styrka i benen men inte så bra uthållighet men det ska snart ändras när jag kört några månader med seriös konditions- och uthållighetsträning.

Viktresultat v.1

Då var dieten i gång igen och vecka ett gick bra. Jag åt bra fem dagar av sju och varför det inte blev fler beror på nyårsfirandet. Fem dagar är min gräns för en godkänd vecka och därför är jag nöjd. Jag var på gymmet tre gånger denna veckan, tyvärr så hann jag inte med någon konditionsträning men det ska det bli ändring på framöver.

Jag har lyckats hålla mig borta från godiset och det känns riktigt bra. På fredagen hade jag en kraftig hunger som inte ville gå över så jag åt pizza för att stilla den och det fungerade ganska bra. I vanliga fall så brukar jag frossa i både mat och godis på sådana dagar så jag tycker jag lyckades ganska bra den dagen ändå.

För full statistik på vikt och mått kan ni klicka på länkarna i den övre menyn ^^