Riktlinjer för diet och träning

Riktlinjer för diet:

  • Jag ska räkna kalorier och lägga mig på den kalorinivån som Viktklubb rekommenderar. Idag ligger den på 2232 kcal.
  • Jag får äta en del av de kalorier jag förbränt på träning men bara om jag känner att det behövs för att stilla ett kraftigt sug eller hunger.
  • Jag ska begränsa mitt godisätande så mycket det bara går. Jag får äta godis men helst så ska det hamna inom den kalorinivå jag ligger på. Drömmen är att jag inte behöver äta något godis alls.
  • Jag ska hålla mig ifrån allt som har med hetsätning och överätning att göra.
  • Jag ska äta bra och nyttig mat men bara mat som magen tål. Alltså en lagom mängd fibrer.
  • Jag ska äta på ungefär samma tider varje dag.
  • Jag ska äta regelbundet, t.ex. frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål.

Riktlinjer för träning:

  • Jag ska träna styrketräning 3 pass i veckan, t.ex. måndag, onsdag och fredag
  • Jag ska träna konditionsträning 1 pass i veckan, 2 om jag hinner. T.ex. tisdag och lördag.