Mountainbikepass

Dagens mountainbikepass försökte jag köra lite mer tekniskt. Jag fokuserade på att försöka cykla utan att sätta i fötterna i marken så ofta. Det gick ganska bra för jag klarade flera passager som jag inte klarat innan så jag är nöjd. Det är svårt att få upp någon fart i spåret och då blir det extra svårt att forcera vissa hinder men det behövs säkert bara lite mer träning så ska väl det gå det med. Men att cykla fort på områden med massa rötter och andra hinder är inte lätt.

Statistik på rundan.

Viktresultat v.36

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vecka 36 varit en riktigt dålig vecka. Jag har skitit i allt som har med träning och diet att göra. Jag har bara kört två träningspass och bara räknat kalorier i två dagar. Jag vägde och mätte mig aldrig förra veckan så därför kopierade jag bara över värdena från veckan innan för att det inte skulle bli tomt i grafen.

Jag har kollat igenom graferna och jag kan bara konstatera att jag i stort sätt stått still i vikt sedan i maj och det känns inte så kul. Jag behöver göra förändringar nu innan jag börjar gå upp en massa igen. Jag har tillåtit mig själv att ha upp till två ätardagar i veckan men i och med att jag ökade på min dagliga kalorinivå så fungerar det inte att ha dem längre. Ätardagarna har förmåga att spåra ut så de påverkar mitt resultat mycket negativt. På helgen kan jag gå upp allt jag gått ner under veckan och det skapar stor ångest. Allt slit känns så bortkastat när det händer.

För att komma bort från detta problem jag haft med ätardagarna så kommer jag sluta med dem omgående. Jag kommer ligga kvar på den högre kalorinivån och målet är att jag ska hålla den sju dagar i veckan. Nivån ligger just nu på 2333 kcal och den enda gången jag får överstiga den nivån är när jag absolut behöver det men då måste jag först förbränt de extra kalorierna på ett träningspass. Men som sagt så får detta bara ske i absolut nödfall. Jag borde gott och väl klara mig på 2333 kcal per dag. Det svåra kommer bli helgerna men kalorinivån är så pass hög så det finns utrymme för att äta något sött om jag skulle vilja det också. Det gäller bara att planera det och se till att jag hamnar inom kalorigränsen.