Viktresultat v.32

Veckan började bra men jag ballade snabbt ur och började äta som jag gjort veckorna innan. Det är kvällarna som är min värsta tid, speciellt nu när jag varit så trött. Jag sover för mycket och äter för mycket och den kombinationen gör nog att jag bara blir ännu tröttare och när jag väl är inne i en sådan här period så har jag väldigt svårt att ta mig ur den. Viljan att gå ner i vikt finns fortfarande kvar och speciellt nu när jag väger över 100 kilo igen. Jag vet att jag snart ska vara på banan igen för nu börjar livet gå mer på rutin igen i och med att semestertiderna är slut. Jag känner att jag behöver lite struktur för att få till kostbiten och det får jag lättast när jag lagar min egen mat samt kan styra över vilka tider jag ska äta.

Som jag tidigare skrivit så är godis min största last och det är det som gör att jag gått upp i vikt. Att ta bort det helt är inget alternativ för jag gillar inte förbud men att begränsa ätandet kan nog vara en bra idé tror jag. Därför har mina tankar gått mot lördagsgodis. Det fungerar ju för barn så varför skulle det inte fungera för mig? Jag kommer göra ett försök de närmsta veckorna och se om det kan fungera för mig. Håller tummarna.

6 thoughts on “Viktresultat v.32”

  1. Barn har ju något som du inte har vilket är föräldrar som antingen köper lördagsgodis eller som ger en liten veckopeng.

    Du har inte provat att äta något som är väldigt sött och som inte kräver lika mycket? Iofs jag har ätit maränger som är väldigt söta men det är nästan omöjligt att stoppa. Jag brukar äta upp en hel påse på en gång…

    Alla fungerar lite olika så det är svårt att komma med tips. För mig är det så att ju mer jag tänker på det ju svårare är det att hantera. Jag hanterar saker bättre när jag inte tänker så mycket på det.

    1. Det finns inga av mig kända produkter som är både söta och kalorifattiga. Skulle vara produkter med sötningsmedel men de ger inte samma kick samt så får man lätt gaser i magen av för mycket sötningsmedel.

      Att inte tänka på det fungerar utmärkt men för att lyckas med det måste jag sysselsätta mig med något fysiskt jobbigt eller göra någon praktisk syssla och det är för jobbigt att hålla på med från morgon till kväll. Att sitta still och läsa eller liknande fungerar inte.

  2. Som du vet så har jag inte så stor koll på kost, eller vilka alternativ som finns 🙂

    Det är svårt att hålla igång när man inte har saker som får timmarna att flyta fram bättre. Bästa är väl att ha ett arbete där man är låst till en plats. För mig med dom arbeten jag haft under flera år så är man alltid vid butiker och handlar sånt som man inte borde.

    Du har aldrig funderat på att ta kameran och biologin ett steg längre? Som ett sätt att fylla dagarna med aktivitet?

    1. Det är inte dagarna som är problemet utan kvällarna när jag ska varva ner. Jag tror det kommer bli bättre nu när jag äter lite mer kalorier per dag.

  3. Hej Chrille 🙂
    Se där…du har samma last som många av oss människor 🙂
    Det där med godis,segt,surt,choklad……mmm
    Jag håller på att införa EN ” ätardag” i veckan ( lördagar) där jag unnar mig det jag vill och håller igen sedan i veckorna. Hör många prata om den idéen som bra…
    Själv ska jag via viktklubb.se nu gå in för , precis som du, satsa på att minska
    0,5 kg/v jag kommer ligga på ca 1860 kcal om dan isåfall
    Tror ,precis som du, att ev minskas suget och hungern…
    Visst….det tar lite längre tid, men ökarchansen för en varaktig viktnedgång
    Ha en bra dag !!
    Själv ska jag på planeringsdagar med jobbet onds- torsd 🙂

    1. Ja det vore underbart om sug och hunger kunde minskas. Gör det det tror jag att det blir lättare att hålla sig till dieten och det borde medföra att jag går ner snabbare än jag gjort tidigare. Det är förhoppningen i varje fall.

Kommentarer inaktiverade.