Viktresultat v.16

Under vecka 16 har jag tränat jättebra. Det blev två gympass, två mountainbikepass och en geocachingrunda. Kosten däremot har det gått riktigt dåligt med. Jag har inte räknat några kalorier och jag har ätit godis vid flera tillfällen, men jag har ändå gått ner en aning i vikt så jag måste säga att jag är nöjd med resultatet för påskveckan. Jag hade ju bestämt att jag skulle få äta mer än vanligt under påsken, men nu är det slut med frossandet. Kaloriräknandet börjar från och med idag och jag ska försöka hålla en striktare diet framöver. Jag hade tänkt att sätta upp några delmål för min viktminskning och första delmålet var 110kg och det nådde jag fram till idag. Nästa mål blir 105kg och efter det 100kg, 95kg o.s.v. Det blir 5kg intervaller för det känns som realistiska och lagom stora steg.

6 reaktioner på ”Viktresultat v.16”

    1. Jag har ingen sådan målvikt. Det är något jag får ta ställning till när jag kommit så långt, men det är inte vikten som är viktigast utan hur jag ser ut.

  1. Ok, tänkte eftersom du skrev etc efter 95kg. Man blir nog rätt tunn om man går ner under 90 kg. Jag väger 92 kg nu och jag tror att jag kommer gå upp några kilon när jag når den nivån jag vill komma till 🙂

    1. När jag gick ner med viktväktarna så vägde jag 93kg och då hade jag en bit kvar så under 90kg kommer jag hamna, men långsiktigt så ska jag bygga muskler så då hamnar det säkert runt 90kg.

    1. Du är ju längre än vad jag är så det är svårt att jämföra vikten oss i mellan.

Kommentarer inaktiverade.