Viktresultat v.13

Då har ännu en vecka gått och min vikt är i stort sätt oförändrad. Det blev en liten uppgång på vikten men måtten är de samma. Jag bytte ut mina en-mila promenader mot geocachingturer men nu funderar jag på om det var rätt taktik. Geocachingturerna var långa men mycket lågintensiva så jag kommer räkna de som vardagsmotion framöver. Träningen gick som planerat med två gympass och tre geocachingturer så där kan jag inte förändra så mycket. Däremot så kan jag förändra en hel del på kostsidan. Jag slarvade med kaloriräkningen under veckan och det är där som problemet ligger. Jag åt inte några jättemängder men tillräckligt för att det skulle bli plus på vågen.

Framöver kommer schemat se ut som följer, cardio- eller förbränningsträning på måndagar och fredagar. På tisdagar och torsdagar blir det styrka. Utöver det så ska jag öka på vardagsmotionen på alla sätt jag kan komma på. När det gäller kosten så ska jag vara strikt med kaloriräkningen från söndag till fredag. Lördagarna kommer jag vara mer flexibel med. Detta pga att jag brukar äta hos min mamma på lördagarna och det blir så svårt att uppskatta kalorimängden i den maten. En dag i veckan där jag äter lite extra har inte så stor betydelse för min framgång, men då gäller det att jag inte slarvar de andra dagarna.