Viktresultat v.47

På grund av att jag ska festa idag så har jag vägt och mätt mig idag istället för imorgon. Detta för att vågen hade visat fel siffror imorgon på grund av vätskebristen som uppstår efter en partykväll.

Resultatet är i stort sätt plus minus noll. Jag har knappt gått ner något i vikt och jag har heller inte minskat så mycket på måtten. Jag tycker inte att jag ätit några mängder så jag vet inte vad detta beror på. Tränat har jag ju gjort tre dagar denna vecka. Det kanske får bli att räkna kalorier ändå???

7 reaktioner på ”Viktresultat v.47”

  1. Hur är uppdelningen mellan styrkepass och konditionspass? Det är nog svårare att bränna fett på rena styrkepass mot vad man åstakommer med kondition som cykling och löpning. Sen har jag hört att om man minskar sitt matintag fel eller för mycket så blir det motsatt effekt. Man behöver få igång fettförbränningen och det är inte det enklaste.

    1. Jag kör två styrkepass i veckan, samt kondition när jag känner för det och hinner med det. Jag tror jag äter för mycket kalorier så det är nog det som är problemet.

  2. Det kan ju bli vissa veckor. Men jag läste någonstans att om man inte vill räkna kalorier så kan man bara öka protein intaget och nyttigare kolhydrater så skulle det hjälpa. Hitta tyvärr inte vart jag läst det nu..

    1. Jag försöker äta 30 E-% protein, 25 E-% fett och 45 E-% kolhydrater. Men det är svårt att veta var man hamnar när man inte räknar kalorierna.
      E-% = energiprocent

  3. Det har jag också läst på flera ställen. Att man skall äta bra kolhydrater i en lagom mängd. Och att äta ordentligt med protein. I början så får man antagligen skita i resultaten och fokusera på att hitta den rätta balansen.

  4. Det går inte att byta siffror mellan protein och kolhydrater? Eller blir det för negativt då?

    Själv har jag tänkt titta igenom vad jag stoppar i mig. Jag behöver ju egentligen inte gå ner i vikt utan mest få bort magen. Iofs är ju inte bara viktnedgång en orsak att titta på vad man stoppar i sig. Jag vågar knappt fundera på hur mycket tomma/snabba kalorier jag stoppar i mig. Värst är det nog med kolhydraterna. Men samtidigt så behöver jag ju en hel del ändå för att orka med mitt arbete…

    Hoppas i alla fall att du hittar rätt balans mellan allt…

    Jag kommer nog köra 70% kondition och 30% styrka när jag kör min träning.

    1. Klart det går att äta mer proteiner än kolhydrater. Men det kostar mer och det måste bli tråkigt i längden. Jag har hört att levern eller om det var njurarna, får jobba hårdare om man äter mycket proteiner. Och det ska inte vara så bra i långa loppet. Men jag vet inte om det stämmer.

Kommentarer inaktiverade.