Gymträning

Jag tog mig till gymmet idag och tränade i nästan 2 timmar. Det var riktigt skönt att komma igång. De hade köpt in lite ny utrustning så nu kanske det blir mindre kö i avdelningen för de fria vikterna. Det är köerna som gjort att jag funderat på att byta gym, men nu kanske jag slipper göra det.

Jag har lagt upp ett nytt träningsprogram (se nedan). Jag kommer att köra igenom hela kroppen på ett pass och träna på gymmet två gånger i veckan. Detta kommer jag köra fram tills kroppen är redo för en upptrappning eller att det kommer så mycket snö att jag inte kan träna ute mer. Jag kör ett set per övning nu i början, detta gör jag för att kroppen ska hinna anpassa sig till ett aktivt träningsliv. När jag kommit igång ordentligt kommer jag att köra ett splittat program, men det kommer dröja ett tag innan jag ger mig på det.

Mitt träningsprogram:

Bröst:

  1. Hantelpress rak bänk
  2. Hantelpress lutande bänk
  3. Bänkpress i maskin

Rygg:

  1. Sittande rodd
  2. Latsdrag
  3. Bakvänd fly 3.3
  4. Rygglyft

Axlar:

  1. Hantellyft åt sidorna
  2. Hantelpress
  3. Utåtrotation i kabelmaskin 6

Armar:

  1. Bicepscurl sittande
  2. Hammercurl sittande
  3. Dips
  4. Pushdown med rep

Ben:

  1. Knäböj
  2. Utfall
  3. Benspark 3.L
  4. Lårcurl L
  5. Vadpress

Mage:

  1. Crunches
  2. Mage i maskin 6,5
  3. Mage i vridmaskin